W 2022 roku wartość rynku ogrodniczego w Polsce przekroczyła 1,6 miliarda złotych. Dla firm z branży ogrodniczej to jasna wskazówka — aby osiągnąć sukces na tak dynamicznym i cieszącym się dużym zainteresowaniem rynku, należy się wyróżniać. Bogata oferta może nie wystarczyć, jeśli nie docieramy do odpowiedniego grona konsumentów. Dla lokalnych biznesów chcących się rozwijać to ostatni dzwonek, aby rozpocząć promocję w sieci. Potencjał internetu potwierdzają dane serwisu OLX — w maju na ogłoszenia o usługach ogrodniczych odpowiedziano 100 tys. razy.
Pomimo obecnej sytuacji gospodarczej, będącej wyzwaniem dla wielu klientów, branża ogrodnicza może pozytywnie patrzeć w przyszłość — biorąc pod uwagę aktualne przyzwyczajenia konsumenckie. Z badania przeprowadzonego przez SW Research w 2021 roku, wynika, że 72% badanych przyznało, że uprawia rośliny ogrodowe. A według badań Kantar z 2021 roku, co trzeci Polak uprawia owoce i warzywa na własny użytek — w gospodarstwie rolnym, w ogrodzie, na działkach czy na balkonach.
Dla osób prowadzących wypożyczalnie sprzętu ogrodowego istotne będą także zmieniające się przyzwyczajenia klientów w dokonywaniu zakupów. Z „Raportu o Wypożyczaniu” opracowanego przez OLX w 2023 roku wynika, że chęć wypożyczania produktów z kategorii Dom i Ogród deklaruje aż 50% badanych.
Pomimo dużego zapotrzebowania na rynku usług ogrodniczych, bez odpowiedniej promocji, nasza oferta może zginąć w gąszczu bliźniaczych ogłoszeń. Jest to istotne zwłaszcza dla mniejszych, lokalnych usługodawców — obecność w sieci umocni biznes i zwiększy rozpoznawalność, co może zaowocować gronem nowych klientów. Jednym z rozwiązań jest obecność na serwisie OLX — platformie, z której każdego miesiąca korzysta co trzeci Polak.
- OLX to doskonałe miejsce dla przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swoje usługi, a nie mają większego budżetu na działania marketingowe – mówi Jakub Fingas, Business Growth Manager OLX. - Bez ponoszenia dużych kosztów otrzymują oni możliwość wykorzystywania narzędzi, takich jak np. personalizowana strona internetowa, i dzięki temu mogą budować rozpoznawalność swojej marki na większą, niż tylko najbliższa okolica, skalę – dodaje.
Dla wielu małych firm, zwłaszcza działających lokalnie, promowanie się na największym i najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowym w Polsce to realna szansa na pozyskanie klientów. Użytkownicy platformy poszukujący usług ogrodniczych i wypożyczalni sprzętu, najchętniej wybierają te świadczone przez podmiot działający w najbliższej okolicy. Ale to również sposób na rozszerzenie swojej działalności na teren, np. całego województwa. Poza tym OLX oferuje firmom też cały wachlarz rozwiązań – firmową stronę, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, a która umożliwia zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności.
Kolejnym, istotnym dla wielu osób argumentem są koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto firmowe na serwisie, to te związane z dodaniem ogłoszenia lub jego wypromowaniem. Co istotne, skorzystanie ze wszystkich oferowanych rozwiązań nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani czasu. Rozpoczęcie współpracy z OLX trwa tyle, ile zakładanie konta firmowego – statystycznie około minuty.
Link do strony artykułu: https://waq.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/lokalnie-nie-znaczy-offline-o-korzysciach-oglaszania-swoich-uslug-online-w-branzy-ogrodniczej